^
Будь зміною!

Твори зміни, яких прагнеш

26 лютого в родинному центрі “Рясне” відбулася зустріч з педагогами з Нідерландів Хенком Бонксом та  Ніком ван Гемереном. Доповідачі працюють в освітніх закладах для дітей з поведінковими та ментальними розладами , і приїхали поділитись власним успішним досвідом.  Зустріч була розбита на два блоки:

1.Детальна розповідь про принципи роботи та виховничі засади спеціалізованих освітніх закладів Голандії.

2.Знайомство з основними видами систем виховання, переваги й недоліки кожної.

FullSizeRender (4)

 

Система освіти в Нідерландах побудована на принципі задоволення основних психологічних потреб учнів, вчителів та батьків. Йдеться про стосунки, автономію та компетенцію. Кожен учасник процесу є однаково важливим. Для корекції поведінкових розладів вони використовують заохочення та винагороду хороших вчинків, та ігнорування поганих. Надзвичайно важливим також є встановлення причин поганої поведінки та прагнення їх усунути. Індивідуальний підхід до учнів сприяє успішності навчального процесу, кожен учень отримує завдання, відповідні до рівня знань та можливостей.

 

Важливим є прагнення до зросту всіх учасників навчального процесу. Будь-які зміни, реформи та вдосконалення системи освіти завжди ініціюються знизу вверх. Адже саме така схема, а не вказівка згори, є запорукою успішного впровадження.

FullSizeRender (1)

 

В наступному блоці зустрічі учасники дізнались про основні види стилів виховання:

 

  • Авторитарний — характеризується надмірним контролем з боку батьків, підвищеною вимогливістю, різким осудом невдач. Цей стиль поєднує в собі високий рівень контролю з низьким рівнем душевної теплоти та участі. Діти авторитарних батьків зазвичай мають низький рівень задоволення життям, гірші соціальні навички, живуть із почуттям власної провини
  • Неуважний — характеризується відсутністю контролю та душевного тепла. Батьки задовольняють лише основні потреби дитини (їжа, житло, одяг), байдужі до емоцій та поглядів дитини. Діти неуважних батьків ростуть із постійним відчуттям самотності, намагаються отримати любов від інших джерел, в них часто порушується емоційний розвиток.
  • Поблажливий — характеризується надмірною опікою з боку батьків, відсутністю меж дозволеного, потуранню дитячим бажанням та намаганням виконати усі завдання замість дитини. Діти поблажливих батьків зазвичай не здатні контролювати власні емоції та імпульси, не рахуються з думкою інших та живуть із відчуттям вседозволеності.
  • Авторитетний — цей стиль передбачає тісний душевний зв’язок батьків  із дитиною, врахування її потреб і бажань, разом з тим встановлення чітких рамок і меж, а також контроль за їх дотриманням.  Діти авторитетних батьків зазвичай виростають впевненими у собі, успішними, відкритими до спілкування.

 

 

Слухачами лекції були батьки, вчителі та волонтери в освітній сфері. Після блоку запитань/відповідей більшість з сумом зазначили, що в українських реаліях складно буде застосувати на практиці отримані поради. На що гості вкотре відповіли: “Ви самі маєте стати тими змінами, які хочете бачити довкола”

FullSizeRender

Благодійники: