26 лютого в родинному центрі “Рясне” відбулася зустріч з педагогами з Нідерландів Хенком Бонксом та Ніком ван Гемереном. Доповідачі працюють в освітніх закладах для дітей з поведінковими та ментальними розладами , і приїхали поділитись власним успішним досвідом. Зустріч була розбита на два блоки:
1.Детальна розповідь про принципи роботи та виховничі засади спеціалізованих освітніх закладів Голандії.
2.Знайомство з основними видами систем виховання, переваги й недоліки кожної.
Система освіти в Нідерландах побудована на принципі задоволення основних психологічних потреб учнів, вчителів та батьків. Йдеться про стосунки, автономію та компетенцію. Кожен учасник процесу є однаково важливим. Для корекції поведінкових розладів вони використовують заохочення та винагороду хороших вчинків, та ігнорування поганих. Надзвичайно важливим також є встановлення причин поганої поведінки та прагнення їх усунути. Індивідуальний підхід до учнів сприяє успішності навчального процесу, кожен учень отримує завдання, відповідні до рівня знань та можливостей.
Важливим є прагнення до зросту всіх учасників навчального процесу. Будь-які зміни, реформи та вдосконалення системи освіти завжди ініціюються знизу вверх. Адже саме така схема, а не вказівка згори, є запорукою успішного впровадження.
В наступному блоці зустрічі учасники дізнались про основні види стилів виховання:
Слухачами лекції були батьки, вчителі та волонтери в освітній сфері. Після блоку запитань/відповідей більшість з сумом зазначили, що в українських реаліях складно буде застосувати на практиці отримані поради. На що гості вкотре відповіли: “Ви самі маєте стати тими змінами, які хочете бачити довкола”